چاپ بر روی پارچه

چاپ بر روی پارچه - تصویر1

پارچه ماده اولیه برای دوخت لباس می باشد و به میزان بسیار زیادی در صنعت تولید لباس مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از انواع پارچه علاوه بر تولید لباس، برای تولید روکش مبل و صندلی، کارت ویزیت پارچه‌ای، پرده های طرح دار و… نیز استفاده می شود. با رواج صنعت مد استفاده از پارچه های طرح دار افزایش یافت و افراد علاقه مند به پوشیدن لباس هایی با طرح های متنوع شدند، به این ترتیب چاپ روی پارچه به یک صنعت با اهمیت و سود آور تبدیل شد. در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را در رابطه با چاپ بر روی پارچه و دستگاه های مورد استفاده در این نوع چاپ بازگو کنیم. لطفاً در ادامه همراه ما باشید.

کارایی چاپ بر روی پارچه

در جهان امروز چاپ روی پارچه به یک صنعت سود آور تبدیل شده است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین رشته ای برای چاپ روی پارچه به وجود آمده تا به این طریق کارشناسانی با سواد وارد این حوزه شوند. این نوع چاپ دارای ویژگی های گوناگونی است که در ادامه این مطلب قصد توضیح جامع و کامل در رابطه با آن را داریم. در چاپ بر روی پارچه ، هر نوع طرحی به راحتی قابل ایجاد روی پارچه می باشد و طرح ها با توجه به مد روز و نوع پارچه انتخاب می شوند. در صنعت لباس از این نوع چاپ روی روسری، شال، تی شرت، مانتو و … استفاده می شود که به این ترتیب لباس هایی با طرح های متنوع تولید خواهد شد تا برای هر نوع سلیقه ای مناسب باشد. دنیا بدون این نوع چاپ از نقش و نگار و طرح های گوناگون خالی می شود و تصور آن غیر ممکن خواهد بود، چرا که امروزه به هر پارچه ‌ای که بنگریم طرح‌های منحصر به فردی را در آن مشاهده می کنیم که به زیبایی پارچه می افزاید. از چاپ روی پارچه در انواع لباس کودکان نیز استفاده شده و طرح هایی فانتزی روی این لباس ها ایجاد می شود که باعث افزایش علاقه کودکان به لباس شان خواهد شد. با توجه به اینکه صنعت چاپ به خصوص در چاپ روی پارچه بسیار پر کاربرد است، بسیاری از افراد به این صنعت علاقه مند شده ‌اند.

 

شما می توانید مطلب چاپ سیلک برند Real Full بر روی بطری را نیز مطالعه نمایید.

 

چاپ بر روی پارچه ، صنعتی سود آور!

مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس با استفاده از دستگاه های به روز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و همچنین با تکیه بر کارمندانی مجرب و با سواد، انواع چاپ بر روی پارچه را انجام می دهد و شما می توانید چاپ روی رول های بزرگ پارچه یا پارچه هایی در ابعاد کوچک که بیشتر برای تولید شال و روسری هستند را به این مجموعه بسپارید و در نهایت پارچه های دارای نقش ها و طرح های گوناگون را تحویل بگیرید، همچنین در صورتی که علاقه مند به ایجاد یک کارگاه کوچک چاپ هستید و یا تولید کننده رول های بزرگ پارچه می باشید، می ‌توانید انواع دستگاه چاپ روی پارچه را از مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس تهیه نمایید و با استفاده از آن ها طرح های زیبایی روی پارچه ایجاد کنید و سود مجموعه تولیدی خود را چند برابر کنید. همان طور که گفته شد طرح هایی به وسیله این نوع چاپ روی پارچه ایجاد می شود که به زیبایی آن می افزاید. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس شما می توانید تمامی مراحل طراحی را به کارشناسان و طراحان مجرب این شرکت بسپارید و طرح هایی متنوع و گوناگون را روی پارچه های خود ایجاد نمایید. علاوه بر آن چاپ عکس یا چاپ لوگو روی پارچه به وسیله دستگاه های چاپ این مجموعه به راحتی امکان پذیر است. همچنین در صورتی که شما تولید کننده تیشرت و کلاه هستید می ‌توانید از چاپی ست و هماهنگ با هم روی این لباس ها استفاده کنید تا فروش محصولات خود را بیشتر نمایید. چرا که امروزه جوانان علاقه مند به پوشیدن لباس هایی با طرح های ویژه، زیبا و همچنین هماهنگ با یکدیگر هستند.

 

چاپ بر روی پارچه - تصویر2

 

مراحل چاپ بر روی پارچه با چاپ سابلیمیشن

در چاپ بر روی پارچه از دستگاه چاپ سابلیمیشن استفاده می شود که قادر به چاپ در تیراژ پایین و بسیار بالا می باشد. در این نوع چاپ از جوهر های مخصوص چاپ سابلیمیشن استفاده می شود که دارای رنگ بندی های بسیار متنوع هستند و به این ترتیب هر نوع طرحی قابل ایجاد روی پارچه می باشد. در چاپ سابلیمیشن علاوه بر جوهر مخصوص احتیاج به کاغذ مخصوص، پرینترهای چاپ سابلیمیشن، چسب سابلیمیشن و همچنین قطعات خام (پارچه) می باشد که کیفیت هر کدام از این موارد ذکر شده در کیفیت چاپ تاثیر گذار است. در این نوع چاپ در ابتدا طراحی طرح انجام شده و سپس توسط پرینتر های مخصوص طرح روی کاغذ سابلیمیشن منتقل می شود، بعد از آن این کاغذ به وسیله چسب مخصوص روی پارچه چسبانده شده و پرس آن صورت می گیرد و سپس حرارت به وسیله دستگاه چاپ سابلیمیشن ایجاد می ‌شود که باعث جدا شدن جوهر از کاغذ و چاپ طرح به صورت کامل روی پارچه خواهد شد و در نهایت بسته بندی برای جلوگیری از هرگونه آسیب به پارچه انجام می شود. این چاپ دارای مزیت های بسیاری می باشد و به کمک آن می توان نقش ها و تصاویر جذابی را روی پارچه ایجاد کرد. قیمت این نوع چاپ بسیار مناسب است و ماندگاری نقش های ایجاد شده به وسیله آن بسیار بالا می باشد. طرح های چاپ شده به وسیله چاپ سابلیمیشن در برابر آب و نور خورشید دارای مقاومت بالایی می باشد و جوهر های استفاده شده در آن شفاف و با کیفیت است. با استفاده از دستگاه چاپ سابلیمیشن در بافت پارچه تغییری ایجاد نخواهد شد و کیفیت آن حفظ می شود. با استفاده از این چاپ می توان روی انواع لباس، پرده، فرش های مخصوص، پارچه رو مبلی، کارت ویزیت تبلیغاتی و … چاپ های متنوع ایجاد نمود. در نظر داشته باشید که پارچه چاپ شده به وسیله چاپ سابلیمیشن قابلیت شست و شو دارد و رنگ های استفاده شده در آن پوسته پوسته نمی شود.

 

چاپ بر روی پارچه - تصویر3

چاپ بر روی پارچه به وسیله چاپ UV

علاوه بر دستگاه سابلیمیشن از دستگاه چاپ UV نیز می توان برای چاپ بر روی پارچه استفاده کرد.این دستگاه چاپ هایی برجسته و درخشان را روی پارچه ایجاد می نماید و زیبایی طرح را دو چندان می کند. در این روش از مرکب های مناسب چاپ یووی استفاده می شود و به کمک آن می توان انواع طرح را روی پارچه ایجاد کرد. علاوه بر آن چاپ انواع تصاویر ساده و یا سه بعدی روی پارچه و یا سطوح دیگر به راحتی امکان پذیر است. در این نوع چاپ از دستگاه تثبیت کننده یووی با اشعه ی فرابنفش برای افزایش ماندگاری طرح و خشک نمودن رنگ در کم ترین زمان استفاده می شود و به کار بردن این نوع دستگاه باعث ماندگاری چاپ در برابر نور، رطوبت و الکل می شود، به همین دلیل چاپ ایجاد شده به وسیله دستگاه یووی چاپی با کیفیت و مقاوم است و به هیچ عنوان پوسته پوسته نخواهد شد و از روی پارچه پاک نمی شود. می توان برای افزایش برجستگی طرح در این نوع چاپ از چند لایه رنگ استفاده کرد و طرح هایی برجسته به وجود آورد که با دست به راحتی قابل لمس باشند. پارچه های چاپ زده به وسیله این روش در تولید انواع لباس، پارچه مبلی، شید، بنر و … کاربرد دارند. شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان در انتخاب نوع چاپ به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کنید.

چاپ بر روی پارچه به روش سیلک

برای چاپ بر روی پارچه می توان از روش سیلک استفاده نمود. می ‌توان گفت که در میان انواع روش های چاپ، چاپ سیلک دارای کاربرد های بیشتری می باشد. با استفاده از آن می توان روی قطعات گوناگون از جنس های پارچه ای، پلاستیکی، شیشه‌ای، فلزی و… طرح های زیبایی را ایجاد کرد. این روش دارای سرعت بسیار بالایی است و می توان در کوتاه ‌ترین زمان ممکن قطعات چاپ خورده را تحویل مشتریان داد. همچنین کیفیت، ظرافت، و دقت این چاپ نیز بسیار بالا می باشد. در این روش با استفاده از رنگ های با کیفیت آلمانی می توان هر نوع طیف رنگی را ایجاد کرد و به همین علت می ‌توان گفت که تنوع رنگ در روش سیلک بسیار بالا می باشد. علاوه بر آن این نوع چاپ قابل شست و شو است و در صورتی که برای چاپ روی انواع محصولات پارچه ای از آن استفاده شود می ‌توان به راحتی آن ها را شست و شو داد و نگران پوسته پوسته شدن چاپ روی آن نبود. علاوه بر آن این روش دارای قیمت بسیار مناسبی است و تمامی تولید کنندگان می توانند با استفاده از آن هزینه بسیار کمی را متحمل شوند و در ازای آن سود بسیار بالایی را به دست آورند. همچنین در چاپ سیلک با استفاده از دستگاه تثبیت کننده می توان ماندگاری چاپ را به میزان بسیار زیادی افزایش داد تا به این طریق چاپ ایجاد شده تا سال ‌ها روی محصول باقی بماند.

چاپ بر روی پارچه به روش فلوک

روش فلوک یکی از زیرشاخه ‌های چاپ سیلک می باشد، اما این روش دارای تفاوت های با چاپ سیلک است چرا که در آن می توان به جای رنگ از پودر مخمل استفاده نمود. بنابراین برای چاپ بر روی پارچه نیز می توان از این روش استفاده نمود. چاپ فلوک دارای طرفداران بسیار زیادی است و در صورتی که از آن روی پارچه استفاده شود می توان اطمینان داد که مشتریان زیادی برای این‌گونه محصولات ایجاد خواهد شد. در این روش می توان طرح های گوناگونی را روی انواع پارچه ایجاد نمود که علاوه بر قابل شستشو بودن ماندگاری بسیار زیادی نیز داشته باشند. مراحل چاپ فلوک به این صورت است که ابتدا با استفاده از شابلون، چسب مخصوص روی پارچه قرار می ‌گیرد و سپس پودر های مخمل با استفاده از دستگاه روی چسب منتقل می شوند. در این دستگاه از جریان برق برای ایجاد بار الکتریکی در پودر ها استفاده می‌ شود و به این صورت این ذرات با سرعت زیاد و از سمت تیزشان داخل چسب فرو می روند. به این ترتیب می‌توان گفت که ماندگاری چاپ فلوک بسیار بالا است و کاملاً قابل شستشو می باشد. این چاپ را می توان در رنگ بندی های مختلفی انجام داد چرا که پودر مخمل در رنگ های متنوع وجود دارد و می توان از رنگ مورد نظر مشتریان استفاده نمود. همانطور که مشاهده کردید چاپ روی پارچه بسیار گسترده است و نمی توان تنها به یک روش برای انجام آن اکتفا نمود. پس در صورتی که علاقه مند به چاپ روی انواع لباس یا سایر لوازم پارچه ای هستید پیشنهاد می دهیم تا حتماً از کارشناسان مجموعه در رابطه با انتخاب روش چاپ مشاوره رایگان دریافت نمایید.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس با استفاده از دستگاه های به روز دنیا قادر به انجام چاپ روی انواع محصولات از جنس های پلاستیک، پارچه، چرم، ورق های فلزی و … می باشد. همچنین انواع دستگاه چاپ تامپو، چاپ سیلک، چاپ طلاکوب، چاپ ترانسفر و چاپ سابلیمیشن در این مجموعه موجود است. شما می توانید برای تهیه انواع دستگاه چاپ و یا سفارش ساخت شابلون، کلیشه، فیکسچر و… به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.برای سفارش چاپ روی انواع پارچه و همچنین کارت ویزیت های پارچه‌ای، مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس آماده خدمت رسانی به شما می باشد و شما عزیزان می توانید برای مشاهده سایر خدمات این مجموعه یه صفحات مجازی ما در تلگرام و اینستاگرام مراجعه نمایید. از همراهی شما با این مجموعه سپاس گزاریم.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *