چاپ روی چرم

چاپ روی چرم - چپ صنعتی ایساتیس

چرم ماده اولیه ساخت بسیاری از محصولات مانند: کیف، کفش، روکش مبل و صندلی و… می باشد. این محصول به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شود و در صنایع مختلف به کار می رود. امروزه برای ایجاد تنوع روی این محصول و افزایش جلوه ی آن از چاپ روی چرم استفاده می شود. این نوع چاپ در گذشته بیشتر برای چاپ لوگو روی هدایای تبلیغاتی مانند سر رسید، جاسوئیچی و… به کار برده می شد اما مدتی است که از چاپ طرح های متنوع روی رول های بزرگ چرم برای ایجاد طرح های فانتزی استفاده می شود و این رول ها برای تولید کیف، کفش و… به کار می ‌روند. به همین علت چاپ بر روی چرم دارای اهمیت بسیاری می باشد. در ادامه توضیح جامعی در رابطه با این نوع چاپ ارائه خواهیم کرد. همراه ما باشید.

فواید استفاده از چاپ روی چرم

همان طور که گفته شد از چاپ روی چرم بیشتر در هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. از این نوع هدایا می توان به جاسوئیچی، کیف پول، سررسید، جا کارتی و… اشاره نمود. این هدایا یک نوع تبلیغ ارزان و ماندگار هستند که باعث دیده شدن بیشتر برند شما خواهند شد. به طور معمول از چاپ هایی روی این وسایل استفاده می ‌شود که شامل لوگو، شماره تماس و آدرس صفحات فضای مجازی برند شما خواهند بود و به این ترتیب افراد با استفاده از این محصولات متوجه چاپ روی آن خواهند شد و در رابطه با برند شما کنجکاو می شوند. می توان این نوع هدایا را به مشتریان خود هدیه کرد یا آن ها را در مکان های پر رفت و آمد قرار داد. در استفاده از هدایای تبلیغاتی نکاتی دارای اهمیت است که باید به آن ها توجه نمود. اول اینکه هدیه شما باید کاربردی باشد به این صورت که افراد در طول روز از آن استفاده نمایند، محصولاتی مانند جای کارت، کیف مدارک، جاسوئیچی و… با هزینه بسیار کم تهیه خواهند شد اما به علت کاربردی بودن خود مورد استفاده افراد قرار می گیرند و به همین علت این نوع تبلیغ بسیار موثر خواهد بود. برای شرکت ها و کارخانجات دیده شدن بیشتر چاپ حائز اهمیت است که این موضوع بستگی به طراحی و رنگ های مورد استفاده در چاپ دارد. در ادامه توضیحات کامل تری را در این رابطه ارائه خواهیم کرد.

شما عزیزان می توانید از مقاله چاپ روی بتادین نیز دیدن نمایید.

چاپ روی چرم کتاب - مجموعه ایساتیس

 

نکات مهم در چاپ روی چرم

در چاپ روی هدایای تبلیغاتی چرمی رعایت نکاتی ضروری می باشد. در این نوع چاپ طراحی طرح بسیار حائز اهمیت است، چرا که هرچه طراحی ساده تر و چشم گیر تر باشد توجه بیشتری را به سمت خود جلب می نماید. در چاپ روی چرم رعایت مواردی باعث طراحی بهتر محصولات خواهد شد که از آن ها می توان به انتخاب رنگ، فونت مناسب، کادر بندی به اندازه و… اشاره نمود. بعد از طراحی باید رنگ های مناسبی برای طرح انتخاب کرد که در این مرحله رنگ زمینه یا چرم نیز تاثیر گذار خواهد بود. رنگ طلایی بسیار چشمگیر است و نسبت به سایر رنگ ها برای چاپ روی محصولات چرمی بهتر می باشد، به همین علت استفاده از چاپ طلاکوب برای هدایای تبلیغاتی چرمی مناسب‌ تر خواهد بود. در صورتی که از روش دیگری برای چاپ استفاده شود، می توان رنگ مورد نظر شما را با ترکیب رنگ های بسیار متنوع به دست آورد و چاپی زیبا و منحصر به فرد را روی محصولات چرمی ایجاد کرد. ماندگاری در این نوع چاپ دارای اهمیت بسیاری می باشد و در صورتی که بعد از صرف هزینه و انجام عملیات چاپ، رنگ ها بعد از مدت کوتاهی پوسته پوسته شوند و از روی محصول پاک شوند تمامی هزینه های پرداخت شده بدون نتیجه خواهد بود. به همین علت ماندگاری با اهمیت ترین مورد در چاپ محسوب می شود. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس با استفاده از دستگاه تثبیت کننده رنگ UV چاپ هایی ماندگار به دست خواهد آمد که با گذشت زمان پوسته پوسته نشده و از روی محصولات چرمی پاک نخواهند شد.

چاپ روی چرم با دستگاه - چاپ ایساتیس

مراحل چاپ روی چرم

برای چاپ روی چرم می توان از دستگاه چاپ تامپو یا طلاکوب استفاده کرد. دستگاه چاپ طلاکوب با نام چاپ داغی نیز شناخته می شود و برای چاپ روی انواع تقویم، جلد مدارک، کاتالوگ، دفترچه تلفن و…  به کار می رود. در این نوع چاپ از فویل متالایز یا طلاکوب استفاده خواهد شد که این نوع فویل با روش های مختلف روی چرم منتقل می شود، همچنین با توجه به نوع چرم می توان ضخامت فویل را انتخاب کرد. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس با اعمال فشار و حرارت فویل طلاکوب روی چرم چاپ می شود و چاپ هایی با کیفیت و ماندگار ایجاد خواهد شد. کلمات و حروف به کار رفته شده در این نوع چاپ بسیار ظریف و قابل دیدن هستند و به همین علت افراد می ‌توانند به راحتی آن ها را مطالعه کنند. این نوع چاپ با گذشت مدت زمان طولانی از روی چرم پاک نخواهد شد و بسیار ماندگار است. در صورتی که نخواهید از چاپ طلاکوب روی چرم استفاده کنید، می توان با استفاده از دستگاه چاپ تامپو عملیات چاپ را انجام داد. در این نوع چاپ با استفاده از رنگ های با کیفیت آلمانی ترکیب رنگ حرفه ای برای دسترسی به رنگ مورد نظر شما انجام می شود و همچنین می ‌توان رنگ های طلایی مانند چاپ طلاکوب را ایجاد کرد. چاپ ایجاد شده به وسیله این نوع دستگاه دارای کیفیت بسیار بالایی خواهد بود و ماندگاری آن به دلیل استفاده از دستگاه تثبیت کننده رنگ یووی نسبت به چاپ طلاکوب بیشتر است. در این نوع چاپ بعد از طراحی طرح و ساخت کلیشه، فیکسچر و شابلون، طرح با استفاده از پد های سیلیکونی روی قطعه منتقل می شود و سپس دستگاه تثبیت کننده رنگ یووی برای خشک نمودن آن به کار می رود. در نهایت قطعات با بسته بندی مناسب به دست خریداران محترم خواهند رسید.

چاپ روی چرم به روش سیلک

یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن عملیات چاپ روی چرم را انجام داد روش چاپ سیلک می باشد. این روش تا حدودی مانند روش تامپو است و تفاوت های اندکی با آن دارد. در این نوع چاپ ابتدا طراحی طرح توسط طراحانی خلاق و کارآزموده انجام می گیرد و سپس شابلون و کلیشه مورد نیاز ساخته می شود. بعد از آن با استفاده از این دو قطعه و قرار دادن آن ها در دستگاه چاپ سیلک می توان طرح مورد نظر را روی چرم ایجاد نمود. در این روش نیازی به ساخت کلیشه نمی باشد و استفاده از واسطه سیلیکونی برای چاپ نیز لازم نخواهد بود و تنها با استفاده از شابلون و به صورت مستقیم می ‌توان عملیات چاپ انجام داد. با ایجاد طرح روی چرم، این قطعات به سرعت وارد دستگاه تثبیت کننده رنگ می ‌شوند و به این صورت جوهر قرار گرفته روی آن ها خشک و ماندگار می ‌شود. بنابراین می توان گفت که تثبیت سازی رنگ مهم ترین مرحله در چاپ سیلک و تامپو می باشد. بعد از آن می توان قطعات را بسته بندی کرد و خدمت مشتریان محترم تحویل داد. در نظر داشته باشید که می ‌توانید چاپ را به صورت چند رنگ نیز انجام داده و به این صورت طرح های متنوعی را روی قطعه چاپ نمود. در این روش با استفاده از چند رنگ اصلی آبی، زرد، قرمز، سیاه و سفید می توان بی نهایت رنگ را تهیه کرد و ساخت هر نوع طیف رنگ مورد نظر شما امکان پذیر می باشد. این روش برای چاپ بر روی شیشه ، چاپ بر روی پلاستیک ، چاپ روی فلز و … نیز کاملاً مناسب است و می توان در این زمینه ها نیز از آن استفاده نمود.

چاپ روی چرم مصنوعی

همان طور که می دانید دو نوع چرم در بازار وجود دارد که شامل چرم طبیعی و چرم مصنوعی می شوند. به طور معمول در صنایع مختلف بیشتر از چرم مصنوعی استفاده می‌ شود و با توجه به قیمت بسیار بالای چرم طبیعی این ماده به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. در چاپ روی چرم می توان روی چرم طبیعی و مصنوعی عملیات چاپ را انجام داد و به این صورت طرح مورد نظر شما را روی چرم درج نمود. برای این نوع چاپ می توان از دستگاه یووی نیز استفاده نمود و به این طریق چاپی ماندگار را ایجاد کرد چرا که این دستگاه از اشعه فرابنفش استفاده می کند و به همین علت در کوتاه ‌ترین زمان ممکن جوهر قرار گرفته روی چرم را خشک و ثابت می نماید، بنابراین می‌ توان از ماندگاری چاپ تا سال ها اطمینان حاصل نمود. در این نوع چاپ هیچ محدودیتی در رنگ مورد نظر شما وجود ندارد و می توانید هر نوع طیف رنگی مورد نظر را انتخاب نمایید. بنابراین در نهایت قطعاتی را با چاپ های مورد نظرتان و در کیفیت بسیار بالا تحویل خواهید گرفت. در نظر داشته باشید که چاپ های ایجاد شده به این صورت کاملاً قابل شست و شو خواهند بود و در اثر عوامل محیطی و رطوبت پوسته پوسته نشده و از روی قطعه پاک نخواهند شد. بنابراین می توان به این صورت سود بسیار زیادی را به دست آورده و درآمد بالایی را حاصل نمود.

خرید دستگاه چاپ روی چرم

مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس علاوه بر انجام عملیات چاپ روی چرم ، انواع دستگاه های مورد نیاز برای این نوع چاپ را نیز با نازل ترین قیمت بازار به فروش می رساند. انواع دستگاه موجود در این مجموعه برای کارگاه های کوچک و یا کارخانجات فعال کاملاً مناسب می باشند و شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید. در هنگام خرید دستگاه در نظر داشته باشید که بهتر است تا ابتدا تیراژ چاپ خود را تعیین نمایید و سپس دستگاه مناسب برای آن را خریداری نمایید. شما می توانید در این زمینه از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز برخوردار شوید و به این صورت با کسب اطلاعات بیشتر دستگاه مورد نیازتان را تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که دستگاه چاپ تامپو، سیلک و طلاکوب تنها روی محصولات چرمی به کار نمی روند و می توان از این نوع دستگاه برای چاپ روی قطعات شیشه ‌ای، فلزی، چوبی، پلاستیکی و … نیز استفاده نمود. به این ترتیب شما می‌ توانید برای چاپ روی انواع قطعات مورد نظرتان از این نوع دستگاه ها استفاده نمایید. با توجه به این که برای چاپ روی قطعات گوناگون احتیاج به ساخت شابلون، کلیشه و فیکسچر وجود دارد شما می توانید در این زمینه نیز به ما اعتماد کرده و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن این نوع قطعات را تحویل بگیرید. در این مجموعه ساخت ملزومات مورد نیاز توسط کارشناسانی با تجربه انجام می‌ گیرد و به همین علت این قطعات در دقت و کیفیت بسیار بالا ساخته می شوند.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان در رابطه با انواع روش های چاپ از جمله چاپ تامپو، چاپ سیلک ، چاپ طلاکوب، چاپ ترانسفر و… به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و از مشاورین این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین این مجموعه قادر به چاپ روی لوازم آرایشی ، چاپ بر روی پلاستیک ، چاپ بر روی شیشه ، چاپ روی پارچه و… نیز می باشد و شما می توانید تمامی سفارشات خود برای چاپ روی انواع قطعات را به راحتی ثبت نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قطعات چاپ خورده را با کیفیت بالا دریافت کنید. لطفا برای مشاهده سایر خدمات ما را از طریق شبکه های مجازی در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *