چاپ روی کیبورد کامپیوتر

چاپ روی کیبورد کامپیوتر - چاپ صنعتی ایساتیس

هنگامی که نام چاپ به گوش افراد می رسد، بیشتر چاپ روی کاغذ یاد آور خواهد شد. اما صنعت چاپ بسیار عظیم و گسترده است و در این صنعت امکان چاپ روی هر نوع قطعه ای وجود خواهد داشت و با استفاده از انواع دستگاه چاپ می توان روی هر نوع قطعه از جمله چرم، پلاستیک، ورق های فلزی، شیشه و… چاپ های بسیار درخشانی را ایجاد نمود. در واقع امروزه به هر سو که بنگریم چاپ های متنوعی را روی انواع محصولات مشاهده خواهیم کرد، اما می توان به جرات گفت که یکی از مهم ترین انواع چاپ، چاپ روی کیبورد کامپیوتر می باشد. این نوع چاپ بسیار کاربردی است و بدون انجام آن کیبورد کامپیوتر کاملاً بدون استفاده خواهد شد.

دلایل استفاده از چاپ روی کیبورد کامپیوتر

تصور نمایید که روی کیبورد کامپیوتر شما هیچ نوع علامت و نوشته ای وجود نداشته باشد. آیا با این شرایط باز هم می توانید دکمه های مورد نظر خود را پیدا کنید و از آن ها استفاده نمایید؟ آیا به این طریق می توان عملیات تایپ را انجام داد؟ مسلما جواب تمامی این سوالات خیر می باشد. در صورتی که از چاپ روی کیبورد کامپیوتر استفاده نشود، کیبورد کاملاً بی استفاده خواهد بود و تمامی ویژگی های سخت افزاری آن ناکارآمد می شود. حال تصور کنید که به جای چاپ از برچسب هایی برای نمایش کد ها، اعداد و حروف روی کیبورد استفاده شود. در بیشتر موارد برچسب ها دارای قدرت چسبندگی زیادی نمی باشند و بعد از مدتی کوتاه از روی سطح بلند خواهند شد، بنابراین شما تنها برای مدت زمان کوتاهی می توانید به راحتی از کیبورد خود استفاده کنید. همچنین در استفاده از برچسب با ریخته شدن مایعاتی مثل آب روی کیبورد برچسب ها دچار آسیب خواهد شد و ناخوانا می شوند. به همین دلیل اکثر برند های تولید کیبورد از چاپ برای درج اطلاعات روی آن استفاده می کنند. استفاده از چاپ مزیت‌ های بی شماری دارد و با کمک آن کاربری کیبورد بسیار آسان خواهد شد و تمامی افراد به راحتی می توانند کارهای کامپیوتری خود را به وسیله کیبورد با سرعت بیشتری انجام دهند و همچنین عملیات تایپ به این وسیله سرعت خواهد گرفت.

شما می توانید از مقاله چاپ روی چرم نیز دیدن نمایید.

چاپ روی کیبورد کامپیوتر با بالاترین دقت - ایساتیس

مراحل چاپ روی کیبورد کامپیوتر

برای چاپ روی کیبورد کامپیوتر از دستگاه چاپ تامپو استفاده خواهد شد. این نوع دستگاه برای چاپ روی انواع قطعات گرد، خمیده، مسطح، گود یا خطی مناسب است و به همین علت چاپ هایی یک دست را روی کیبورد ایجاد خواهد کرد. چاپ تامپو دارای قیمت پایین با امکانات بسیار زیادی است و به وسیله آن می توان روی کوچکترین تا بزرگترین قطعات چاپ های با کیفیتی ایجاد کرد. در این دستگاه با استفاده از ماشین های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک محدودیت تیراژ وجود نخواهد داشت و می ‌توان قطعات با تیراژ های مختلف را چاپ زد. همچنین سرعت چاپ با استفاده از این دستگاه بالا است و می توان در کوتاه ترین زمان قطعات چاپ خورده را به مشتریان گرامی تحویل داد. با استفاده از این دستگاه ابتدا طراحی انجام می ‌پذیرد و سپس با تهیه فیلم لیتوگرافی از طرح، شابلون و کلیشه ساخته خواهد شد. در نهایت کیبورد درون فیکسچر قرار گرفته تا از هرگونه لرزش آن در هنگام چاپ جلوگیری شود و سپس با استفاده از پد سیلیکونی که با توجه به ابعاد دکمه های کیبورد در نظر گرفته می شود، چاپ های دقیق و زیبایی روی دکمه ها شکل خواهد گرفت. در این نوع چاپ بعد از قرار گیری رنگ روی کیبورد از تثبیت کننده رنگ یووی برای افزایش ماندگاری و ثبات رنگ استفاده می شود. این نوع دستگاه با استفاده از نور فرابنفش در کوتاه ‌ترین زمان ممکن جوهر روی کیبورد را خشک می نماید و باعث افزایش ماندگاری آن خواهد شد تا در هنگام کار با کیبورد و ایجاد ضربه روی دکمه ها از پاک شدن چاپ جلوگیری به عمل آید.

چاپ روی کیبورد کامپیوتر با دستگاه - ایساتیس

نکات مهم در چاپ روی کیبورد کامپیوتر

همان طور که گفته شد در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس از تثبیت کننده رنگ یووی برای خشک کردن رنگ و افزایش ماندگاری آن استفاده می شود. به همین ترتیب چاپ روی کیبورد کامپیوتر دارای ماندگاری بسیار بالایی خواهد بود و با گذشت زمان از روی قطعه پاک نخواهد شد. در صورتی که چاپ بعد از مدتی از روی کیبورد پاک شود، کار کردن با آن مشکل خواهد شد و دیگر نمی توان با سرعت از آن استفاده کرد، چرا که برای تایپ هر حرفی باید مدت زمان زیادی را به دنبال آن گشت. این تنها مثال ساده‌ای بود تا به این وسیله به درک بیشتر ماندگاری چاپ کمک کرد. از دیگر نکات مهم می توان به درج برند روی کیبورد اشاره کرد. در کنار تمامی حروف، اعداد و علامت های موجود روی کیبورد می ‌توان برند تولیدی را در قسمت مناسبی چاپ کرد تا به این ترتیب محصول تولیدی شما از سایر محصولات مشابه متمایز شود. این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی است و چاپ برند مانند شناسنامه ی کالای شما می باشد. در اکثر موارد چاپ سفید رنگ روی کیبورد مشکی به کار برده می شود اما در صورتی که شما علاقه مند به استفاده از چاپ رنگی روی کیبورد بودید در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس می‌ توان با ترکیب رنگ های بی نهایت زیاد، رنگ مورد نظر شما را به دست آورد و از آن برای چاپ بر روی کیبورد استفاده نمود. همچنین در نظر داشته باشید که به وسیله دستگاه چاپ تامپو می توان روی سایر محصولات و قطعات نیز چاپ های با کیفیت و منحصر به فردی ایجاد کرد که از آن ها می توان به چاپ روی لوازم آرایشی، چاپ بر روی پلاستیک، چاپ بر روی بطری و… اشاره کرد.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

شما می توانید برای سفارش چاپ روی انواع قطعات و محصولات تولیدی خود به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و از مشاورین این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید. علاوه بر آن شما می توانید برای مشاهده سایر محصولات ما را از طریق صفحات مجازی در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید. از همراهی شما سپاس گزاریم و لحظات خوبی را برایتان آرزومندیم.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

یک نظر

  1. رامین مهزاد پاسخ

    سلام چه قدر خوشحالم سایت شما رو پیدا کردم از دست این برچسب های کیبورد زله شدم چرک و کثیفی به خودش می گیره و مدام حروف کنده می شه
    من سه تا کیبورد سفید مارک CHIKONY KB 5311 دارم می خوام حروف فارسی رو روش چاپ کنین حالا رنگ حروف فارسی یا قرمز بخوره یا آبی تیزه چون اگه مشکی بزنید با حروف لاتین قاطی می شه فونتش هم B_NAZNIN BOLD باشه
    از اون جا که حروف لاتین در گوشه بالا سمت چپ هر کلید قرار داره شما حروف فارسی رو در گوشه پایین سمت راست چاپ بزنین از حروف بزرگ استفاده کنین در دکمه هایی که دو حرف رو شامل می شن مثل «ز» و «ژ» حرف ژ رو در گوشه بالا سمت راست چاپ کنین دقیقا بالای حرف ز همین کار رو هم واسه آ با کلاه کنین.
    حرف پ رو هم کنار بک اسلش چاپ کنین نه اون بالا کنار علامت مد بقلدست عدد یک اون جا پ نمی خوام نمی دونم چرا بعضی از کیبورد ها اون جا گذاشتن ادم به اشتباه می اندازه
    کیبورد ها رو به چه آدرسی بفرستم و چه قدر طول می کشه برام چاپ بزنین هزینش چه قدر می شه ممنون می شم جواب بدین
    یه سوالم داشتم بعد از چاپ مثل حروف اصلی کیبورد می شه یعنی می تونم هر از چندگاهی کلید ها رو بشورم چون خود ئکمه هاش بعد 32 سال هنوز حروف اصلیش پاک نشده و مثل روز اول شفافه با این که من دکمه ها رو چند باری تو وایتکس شستم که زرد شدگی پلاستیک برطرف بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *