اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

تنوع رنگ ها در چاپ تامپو شرکت چاپ صنعتی ایساتیس هر سلیقه ای را راضی می کند. کیفیت بالای چاپ و ماندگاری آن از ویژگی های برجسته چاپ های این شرکت است. اما اصولا چاپ تامپو چیست؟ چرا شرکت ها، ادارات و مراکز تجاری و برندهای مشهور برای این نوع چاپ بر کالاها و هدایای خود مانند تجهیزات پزشکی، فلش مموری، خودکار، لیوان، جاسوئیچی، پاوربانک، تقویم، سررسید، ساعت و دیگر کالاهای تبلیغاتی به چاپ صنعتیایساتیس مراجعه می کنند؟ با هم نگاهی به این شکل از چاپ می اندازیم تا به راز این شهرت پی ببریم. با ما همراه باشید.

چاپ تامپو : رازهای یک چاپ ماندگار

چاپ تامپو یکی از پرکاربردترین روش های چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی و تجهیزات ظریفی همچون تجهیزات پزشکی است. شاید این کاربرد گسترده را باید به یک ویژگی منحصر به فرد این نوع چاپ ارجاع داد. این نوع چاپ قابلیت این را دارد که بر روی هر نوع جسمی و به هر شکلی نقش ببندد.

در چاپ تامپو یک بالشتک انعطاف پذیر داریم که به یک صفحه فلزی متصل است. جوهر از راه این صفحه فلزی خود را به بالشتک می رساند و در نهایت بر کالای مورد نظر نقش می بندد. این نوع چاپ زیر شاخه ای از چاپ های گود است. چرا که در روند چاپ، یک کلیشه گود و یک پد به کار گرفته می شوند. اگر بخواهیم پد را به ساده ترین زبان ممکن معرفی کنیم باید آن را ابزاری بدانیم که از راه آن، طرح چاپی به بدنه کالای تبلیغاتی منتقل می شود. پد را غالبا از موادی با بافتار نرم تهیه می کنند. در واقع این قابلیت انعطاف پذیری پد است که این نوع چاپ را برای سطح های پیچیده نیز مناسب ساخته است.

یکی از حوزه هایی که چاپ صنعتی ایساتیس چاپ تامپو را در آن با مهارت انجام می دهد، تجهیزات پزشکی است. یکی از ویژگی های چاپ بر روی تجهیزات پزشکی، کیفیت بالا و زیبایی چشم گیر طرح های چاپی است. زیبایی و ظرافت نهایی کار به حدی است که هیچ چشمی نمی تواند از دام زیبایی آن بگریزد.

چاپی که از یک ساعت شروع شد!

تاریخ چاپ تامپو یا همان چاپ بالشتکی به سوئیس بر می گردد. در آنجا یک ساعت ساز با کمک یک بالشتک ژلاتینی طرحی را بر صفحه یک ساعت چاپ کرد. البته نخستین دستگاه برقی چاپ تامپودر سال 1960 میلادی اختراع شد. پس از جنگ جهانی دوم این صنعت چاپی روند مدرن شدن را به سرعت طی کرد. تکامل پد های سیلیکونی و دستگاه های چاپ، آن را به یک صنعت پیشرفته تبدیل نمود. امروزه این نوع چاپ حوزه های گسترده ای از صنعت چاپ و تبلیغات را پوشش می دهد.

همانطور که گفتیم چاپ تامپو زیر شاخه ای از چاپ های گود غیر مستقیم است. اصولا روش های چاپی به دو گروه بزرگ تقسیم می شوند. این دو گروه عبارتند از چاپ تماسی و چاپ غیر تماسی. شیوه تماسی چاپ نیز به چهار زیر شاخه بخش بندی می شود. این چهار زیر شاخه عبارتند از افست، سیلک اسکرین، برجسته و چاپ گود.

چاپ تامپو و بالشتک های سیلیکونی : ماده ای که آب نمی شود!

چاپ تامپو به زیر شاخه چاپ های گود تعلق دارد. به زبان دقیق تر این چاپ، نوعی چاپ گود غیر مستقیم است. به این معنا که فرم چاپی برخورد مستقیم و بی واسطه ای با سطوح چاپی پیدا نمی کند. در واقع این تماس از راه غلتک یا بالشتک انجام می پذیرد. در چاپ صنعتی ایساتیس این نوع چاپ با کمک بالشتک های سیلیکونی انجام می گیرد. دلیل این گزینش به خاطر شیوه قالب ریزی و نوع ساخت بالشتک های سیلیکونی است. این بالشتک ها برای ساخته شدن نیازی به گرما دهی ندارند. در نتیجه در هنگام چاپ با خطراتی مانند ذوب شدن مواد سازنده مواجه نمی شویم.

این واقعیت زمانی در روند چاپ تامپو ارزش بالایی می یابد که پای چاپ طرح های تبلیغاتی و برندها بر روی تجهیزات حساس پزشکی در میان باشد. این حساسیت زمانی به اوج می رسد که ابزار ظریف جراحی و اتاق عمل بخشی از تجهیزات پزشکی را تشکیل دهند. در شرکت چاپ صنعتی ایساتیس توجه به این حساسیت ها یکی از اولویت های حرفه ای کار است. هر چه دستگاه های چاپ تامپو پیشرفته تر باشند، دوام طرح چاپ شده و کیفیت آن بالاتر است. شرکت ایساتیس برای تضمین چاپ های خود و رضایت مشتریان از پیشرفته ترین فن آوری های روز صنعت چاپ بهره می برد.

روش گام به گام یک چاپ موفق

روش چاپ تامپو به این شکل است که نخست بالشتک در مقایسه با موقعیت کلیشه در یک زاویه مناسب قرار بگیرد. کلیشه در واقع همان فرم چاپ تامپو است. این فرم چاپی غالبا مسطح گونه و از نوع گود است. جوهر، آن بخش از کلیشه یا فرم را که حاوی داده ها و گود است، پوشش می دهد. پس از تنظیم موقعیت و زاویه قرار گیری، بالشتک فشاری عمود وار بر فرم گود یا کلیشه وارد می کند. در دستگاه های پیشرفته شرکت این کار به شکلی خودکار و بدون دخالت دست انجام می گیرد. پس از این فشار عمودی جوهر به بالشتک منتقل می شود و همزمان با این کار، از بالشتک جدا می شود. سپس بالشتک جوهر اندود شده بر روی سطح های آماده شده فشار آورده و طرح از پیش آماده را بر آنها چاپ می کند.

در دستگاه های پیشرفته چاپ تامپو از غلتک به جای بالشتک نیز استفاده می شود. کلیشه ها نیز شکلی استوانه ای یافته اند. این پیش بینی ها به روند چاپ فرایندی تداومی می بخشد. به این معنا که غلتک و کلیشه در یک تماس پیوسته، روند چاپ را به شکلی خودکار ادامه می دهند. در این روش نیازی به متوقف کردن واحد چاپ با هدف مرکب دهی نیست. همه این کارها به صورتی خودکار انجام می پذیرد.

مزایای تامپو و شکل های ناهموار

از مزایای چاپ تامپو این است که بر روی هر ماده ای از فلز گرفته تا پلاستیک، شیشه، سرامیک و غیره قابلیت اجرا دارد. یکی دیگر از این مزایا توانایی چاپ بر هر گونه شکل هندسی با هر درجه از پیچیدگی است. از سطح های منحنی و محدب گرفته تا سطوح ناهموار و توخالی با این شیوه چاپی، قابلیت پذیرش هر طرحی را دارند.

چاپ تامپو روی لوازم پزشکی

چاپ صنعتی ایساتیس : یک نام پیشتاز

اگر می خواهید نام برند خود یا هر نوع داده تبلیغاتی دیگری را با چاپ تامپو بر تجهیزات پزشکی خود چاپ کنید به بهترین جای ممکن مراجعه کرده اید. چهارده سال تجربه، تضمینی کافی برای اعتماد شما است. کافی است به صفحه تماس با ما رفته و از کارشناسان خبره چاپ صنعتی ایساتیس مشاوره رایگان دریافت کنید. برند شما با چاپ های ما، هر نگاهی را به خود خواهد خواند. تردید نکنید!

 

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده
چاپ طلاکوب روی شیشه آرایشی بهداشتی

چاپ طلاکوب روی شیشه محصولات آرایشی بهداشتی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *